Wypowiedzenie umowy OC AVIVA

Jak powinien przebiegać proces wypowiedzenia ubezpieczenia OC AIVA?

Nadchodzi koniec umowy OC z ubezpieczycielem takim jak AIVA, a ty nie masz zamiaru kontynuować z nim współpracy lub zaoferował ci ktoś inny znacznie lepsze warunki?

Musisz więc wypowiedzieć umowę OC AIVA w odpowiednim czasie, przy uwzględnieniu pewnych założeń oraz po wypełnieniu adekwatnych co do tego dokumentów.

Gotowy druk takiego wniosku, możesz szybko i za darmo pobrać tutaj

 

Jeśli nie znalazłeś jeszcze najtańszego ubezpieczenia oblicz składkę za pomocą naszej porównywarki ubezpieczenia OC

Porównywarka Oc

Jeśli już go wydrukowałeś, to pewnie zastanawiasz się jak należy go wypełnić, a mianowicie nie jest to wcale trudne:

Zakładamy przy tym, iż dane zawarte na wniosku (druku), będą takie same (identyczne) jak na polisie którą zawarłeś, a obecnie zamierzasz z niej zrezygnować. Oczywiście druk o wypowiedzeniu umowy OC AIVA podpisuje osoba kompetentna, czyli ta której imię i nazwisko widnieje na polisie.

Gdzie, kiedy i w jakiej postaci mamy dostarczyć wypowiedzenie umowy OC, czy musimy o czymś jeszcze pamiętać?

Odpowiedź na powyższe pytania jest bardzo prosta, mianowicie nie ma ściśle określonego terminu kiedy w trakcie trwania aktualnej polisy, kiedy takie wypowiedzenie OC AIVA zechcemy dostarczyć. Choć oczywiście, zakładając iż nie zrobimy tego w dniu kiedy ona prawnie wygasza, inaczej zgodnie z potrzebą kontynuowania ubezpieczenia, zostanie ono niezwłoczne o okres 12 miesięcy przedłużone. Wiele osób o tym zapomina, a przecież składając wypowiedzenie umowy OC AIVA nawet pół roku przed zakończeniem trwania umowy, nie przerywamy w żadnym wypadku jej ważności.

Zakładamy także, iż większość osób która podjęła kroki w kierunku wypowiedzenia umowy OC AIVA, ma już od jakiegoś czasu podpisaną nową, ewentualnie zrobi to w tym samym dniu, gdy zrezygnuje z poprzedniej. Nie bądźmy przy tym zaskoczeni konsekwencjami, tutaj są jasne sprecyzowane zasady jakich musimy się trzymać (i dotyczą one wszystkich).

W każdym przypadku warto rozważyć przynajmniej kilka opcji, firm ubezpieczeniowych oraz ofert, jakie idealnie dopasujesz choćby poprzez wykorzystanie porównywarki OC

Nie narzuca się żadnej metody czy sposobu dostarczenia takich dokumentów, można to zrobić stosując jedną z poniższych opcji :

  • Na poniższy adres e-mail, uwzględniając iż skan lub zdjęcie będzie czytelne (wszystkie informacje a zwłaszcza podpis)Tradycyjnie wysłać listem poleconym, wskazana jest Poczta Polska (reflektuje się datę stempla, to ważna uwaga dla wszystkich konsumentów, którzy polisę nabyli lub podpisali po 11.02.2012)
  • Wysyłając dokumenty faksem na poniższy numer
  • Odwiedzając osobiście placówkę lub dany oddział, tutaj wydaje się to najbardziej sensownym rozwiązaniem, gdyż wszystko załatwimy bezpośrednio na miejscu (i od razu uzyskamy potwierdzenie)

Właśnie o potwierdzeniu trzeba jeszcze wspomnieć, jeśli nie otrzymano go w momencie nadania dokumentów (oprócz osobistej wizyty, gdzie takie na pewno dostaniemy), to należy się o nie upomnieć, inaczej skąd masz pewność, iż twoje dokumenty dotarły na miejsce?

Możliwość komentowania jest wyłączona.