Obsługa klienta kuleje

To już 5 edycja badania jakości obsługi klienta jaką przeprowadza portal mojebankowanie.pl. Pozwoli to na wyłonienie zwycięscy w 2016 roku na „Najlepszą jakość obsługi 2015”. Z ostatnich badań jednak wynika, że banki i ubezpieczalnie nie przykładają się do obsługi klienta. Ogranicza się to jedynie do przedstawiania ofert zamieszczanych na ulotkach.

Po 5 edycjach liderem stawki jest PZU, który w każdej edycji konkursu utrzymywał wyniki na poziomie 80%. Drugie miejsce zajmuje Ergo Hestia, który jest jednak o 20% gorszy od liderującego ubezpieczyciela. Trzecie miejsce zajmuje Allianz, który do Ergo Hestii traci 0,36%.

Z badań wynika, że ubezpieczyciele świadczą w stosunku do klientów jedynie usługi polegające na wyliczaniu składki ubezpieczenia. Ponad 60% agentów nie prowadzi z klientem rozmowy o tym, co jest dla niego najważniejsze w zakresie ubezpieczenia. Jedynie 36% agentów poinformowało klientów o korzyściach, jakie przyniesie im zawarcie takiej, a nie innej umowy ubezpieczeniowej. W większości rozmów pojawiają się jedynie wyliczenia składek i wprowadzanie ich przez agenta do komputera. Pomimo tego, że agenci posiadają rozległą wiedzę na temat ubezpieczeń, nie potrafią wytłumaczyć klientom o to tak naprawdę w danym ubezpieczeniu chodzi. Nie zaspokajają tym samym podstawowej potrzeby klienta do zrozumienia podpisywanej umowy, a tym samym sprowadzają siebie do roli maszyn

Możliwość komentowania jest wyłączona.